ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (Π.Ε.Κ.)
Σχετικά με την τροπολογία για τον ορισμό προσωρινών Διευθυντών Εκπαίδευσης
Είναι πλέον προφανές ότι η Κυβέρνηση της Ν.Δ. και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας βρίσκονται σε πλήρη και οριστική διάσταση με τον σεβασμό στις δημοκρατικές διαδικασίες, τον διάλογο, τη διαφάνεια, την αξιοκρατία.
Μετά από τον περιορισμό των συνδικαλιστικών ελευθερίων, την θεσμική ισοτίμηση των πτυχίων των κολλεγίων, τη νυκτερινή τροπολογία για τις κάμερες στις σχολικές αίθουσες, την ουσιαστική κατάργηση των διαδηλώσεων, τον αυθαίρετο εξοβελισμό γνωστικών αντικειμένων και ειδικοτήτων από το σχολείο, την πλήρη εμπορευματοποίηση της παιδείας και την επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, συνεχίζουν τις αντιδημοκρατικές πρακτικές με την αιφνιδιαστική κατάθεση τροπολογίας για τον ορισμό προσωρινών Διευθυντών Εκπαίδευσης.
Η επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης χωρίς κρίσεις, χωρίς διαδικασίες επιλογής, χωρίς μοριοδοτούμενα κριτήρια είναι μία δημόσια κυνική ομολογία αυταρχισμού, αυθαιρεσίας, κομματοκρατίας και αναξιοκρατίας.
Χωρίς καν να τηρούνται τα προσχήματα, το κράτος γίνεται λάφυρο για την κομματική πελατεία.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αναπαράγει το δικό της κυβερνητικό παρελθόν επαναφέροντας πρακτικές του 2004, όταν με κυβέρνηση Ν.Δ. παύτηκαν αυτοδίκαια τα στελέχη εκπαίδευσης που είχαν επιλεγεί πριν από δύο χρόνια, για να αντικατασταθούν από διορισμένα προσωρινά στελέχη που τελικά παρέμειναν στις θέσεις τους για 3,5 χρόνια!
Αυτή είναι η «μεταρρυθμιστική» πρόταση της Ν.Δ. για την παιδεία!
Η αιτιολογική έκθεση της χθεσινής τροπολογίας αναφέρει ότι η αντικατάσταση των σημερινών Διευθυντών Εκπαίδευσης κρίνεται απαραίτητη καθώς η θητεία τους έχει ήδη λήξει από 31/8/2018, αλλά και είναι τοποθετημένοι «κατ΄εφαρμογήν αντισυνταγματικών διατάξεων».
Αλλά εάν και εφόσον αυτά ισχύουν τότε:
1. Γιατί διατηρήθηκαν στις θέσεις τους για πάνω από ένα χρόνο μετά από τις εκλογές και την ανάληψη της διακυβέρνησης από τη Ν.Δ.;
2. Γιατί δεν προωθήθηκε ο νέος νόμος για την επιλογή στελεχών, ώστε με θεσμικά κατοχυρωμένες διαδικασίες να γίνει η κρίση και η επιλογή τους;
Επαρκούσε ο χρόνος για να έρθουν στη Βουλή πολλά άλλα νομοθετήματα αλλά όχι αυτό;
3. Γιατί με τον Ν.4962/20 που ψηφίστηκε τον Ιούνιο (πριν από μόλις ένα μήνα!) γίνεται παράταση της θητείας τους και σήμερα έρχεται τροπολογία για την παύση τους;
Μία πρώτη απάντηση είναι ότι αυτή η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει ήδη αφήσει δείγματα γραφής δείγματα γραφής της προχειρότητας , της απουσίας στοιχειώδους προγραμματισμού, της αποσπασματικής και ευκαιριακής αντιμετώπισης των θεμάτων.
Αυτά θα αρκούσαν για να κριθεί (με αντικειμενικά κριτήρια) ανεπαρκής.
Δεν είναι όμως μόνον αυτά. Το μείζον είναι ότι αυτές οι επιλογές αποκαλύπτουν μία σκληρή νεοσυντηρητική αντίληψη που συνοδεύεται από κουλτούρα περιφρόνησης σε δημοκρατικές διαδικασίες και θεσμούς.
Απαιτούμε την απόσυρση της τροπολογίας και την άμεση έναρξη διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους για την αξιοκρατική, αντικειμενική και θεσμικά αποδεκτή διαδικασία κρίσης και επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης.
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (Π.Ε.Κ.)