Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Κίνηση Καθηγητών Μαγνησίας - Ανακοίνωση 03/06/2021

Ας μιλήσουμε ανοιχτά για πρόσωπα και πράγματα: Το Υπουργείο Παιδείας, αντί να αντιμετωπίσει ουσιαστικά την πανδημία, τις μορφωτικές και ψυχικές – κοινωνικές επιπτώσεις και την όξυνση ανισοτήτων, προχώρησε σε ένα αλαλούμ αντιδραστικών μέτρων. Επιμένει στην εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, οδηγώντας στο κλείσιμο τμημάτων και δίνοντας ως «δώρο» δεκάδες χιλιάδες υποψήφιους στους σχολάρχες. Τέτοιο «δώρο» είναι και η κατάργηση του τμήματος Ψυχολογίας του Παν. Θεσσαλίας που θα λειτουργούσε στο Βόλο.

Μετά τον διορισμό δήθεν προσωρινών Διευθυντών Εκπαίδευσης, χωρίς προσχήματα διαφάνειας και την παταγώδη αποτυχία επιβολής του τρόπου εκπροσώπησης του κλάδου στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (αποχή 92%), διορίστηκαν και μέλη τους αντί των αιρετών εκπροσώπων για πρώτη φορά μετά τη δικτατορία. Στο ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας, στη θέση των αιρετών διορίστηκαν οι συνάδελφοι διευθυντές: Π. Φασουράκης και Α. Ζαχαρός. Στο πλαίσιο των αποφάσεων της ΟΛΜΕ, καλούμε τους ανωτέρω συναδέλφους να αναλογιστούν τον ρόλο που παίζουν, να φερθούν ως συνάδελφοι, παραιτούμενοι από τις θέσεις της ντροπής και να μην αμαυρώσουν την πολύχρονη προσφορά τους στην εκπαίδευση. Η έκκληση αυτή δεν υπερψηφίστηκε στο ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας από τις παρατάξεις ΔΑΚΕ και ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ.

Στο ΑΠΥΣΔΕ, μέχρι πρόσφατα, θεωρούνταν «αιρετός» των ψευδοεκλογών της Κεραμέως το μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, Χ. Καραβασίλης, με την κάλυψη της τοπικής ΔΑΚΕ και ενώ είχε και ο ίδιος προεκλογικά αποσύρει την υποψηφιότητα του. Στην πρόσφατη συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΛΜΕ (31/5/21), και ενώ είχε κατατεθεί πρόταση μομφής εναντίον του από την παράταξη μας, ανακοίνωσε την παραίτηση του. Υπενθυμίζουμε ότι η ΔΑΚΕ στις ψευτοεκλογές του Υπουργείου, ειδικά στη Μαγνησία και με άλλοθι τη κωμικοτραγική συμμετοχή της παράταξης «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ», φαίνεται να λειτούργησε ως «ντροπαλός»- παρασκηνιακός εκλογικός μηχανισμός έμμεσης νομιμοποίησης τους. Οι εκπρόσωποι της ΔΑΚΕ, αν και παραιτήθηκαν από ψευδο-αιρετοί στο ΠΥΣΔΕ και ΚΥΣΔΕ, «πειθαρχώντας» στις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και στις ενδοπαραταξιακές τους ισορροπίες, αφήνουν συνεχώς υπονοούμενα για λάθος του κλάδου….

Το Υπουργείο, μετά την παταγώδη αποτυχία της απόπειρας αποδοχής της ψευδο-εσωτερικής αξιολόγησης, επέβαλε με «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» τον χαρακτηρισμό σχολείων ως προτύπων και πειραματικών και προγραμματίζει την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης – χειραγώγησης. Το μόνο άμεσο αποτέλεσμα που έχουν τα πρότυπα – πειραματικά σχολεία είναι η απώλεια των οργανικών των εκπαιδευτικών τους. Το επόμενο διάστημα θα φανούν και οι ευρύτερες επιπτώσεις στην ανταγωνιστική κατηγοριοποίηση των σχολείων, την αύξηση της παραπαιδείας και την απώλεια του σχολείου της γειτονιάς τους για μαθητές. Ειδικά στη Μαγνησία, η απώλεια 78 οργανικών θέσεων 4 (!) σχολείων του Βόλου έχει καταστροφικές συνέπειες για τους καθηγητές: ορισμένοι που είχαν οργανική σε «άριστο» σχολείο θα καταλάβουν οργανική θέση - ως τελευταίοι τοποθετηθέντες – με τη διαδικασία της υπεραριθμίας σε άλλο σχολείο, φέτος και τα επόμενα χρόνια. Τα οργανικά κενά αυτά ουσιαστικά στερούνται από τους υπόλοιπους υπεράριθμους, από όσους έχουν πάρει μετάθεση στην Α’ Μαγνησίας και από όσους αιτήθηκαν ή θα αιτηθούν βελτίωση για σχολείο της περιοχής του Βόλου. Ουσιαστικά ελαχιστοποιήθηκαν για τα επόμενα χρόνια πιθανότητες μετάθεσης προς την Α’ Μαγνησίας και πιθανότητες βελτίωσης από ορεινά και απομακρυσμένα σχολεία της Α’ Μαγνησίας προς σχολεία του Βόλου. Στην καταστροφική αυτή κυβερνητική πολιτική πρωτοστάτησε η υφυπουργός κα Ζ. Μακρή, ωστόσο δεν θα τα κατάφερνε τόσο … «άριστα» αν δεν είχε συμπαραστάτες τον διορισμένο Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Χ. Σταχτέα αλλά και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Στο να περάσει η πολιτική αυτή στα «μαλακά» συνέβαλε επίσης η παρελκυστική τακτική της ΔΑΚΕ, που έντεχνα δημιούργησε συγχύσεις και φρούδες ελπίδες, η παθητική τακτική του «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ», που τελευταία ανταγωνίζεται σε συντηρητισμό και παθητικότητα τη ΔΑΚΕ, και η μικροκομματική τακτική του ΠΑΜΕ – ΑΣΕ που απείχε ακόμα και από κρίσιμα ΔΣ ΕΛΜΕ. Τα παραπάνω όμως δεν αποτελούν άλλοθι και για αδυναμίες της δικής μας κίνησης, που εγκλωβίστηκε από τη μια σε μια προσπάθεια ενωτικής, αγωνιστικής απάντησης της ΕΛΜΕ, χωρίς να υπάρχουν οι κατάλληλοι συσχετισμοί, και από την άλλη σε μια ηττοπάθεια συναδέλφων χωρίς ενημέρωση, σε συνθήκες πανδημίας και περιορισμών. Ακόμα και σήμερα οι μεγάλοι χαμένοι της «αριστείας» Κεραμέως – Μακρή, που θα μείνουν χωρίς οργανική ή θα τοποθετηθούν υποχρεωτικά σε σχολείο εκτός συμφερόντων τους, ή δεν θα μπορέσουν να πάρουν μετάθεση - βελτίωση, δεν έχουν μάλλον αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος για φέτος και κυρίως για τα επόμενα χρόνια.

Είναι εύλογη η απορία για τον σκοπό της διάδοσης από τη ΔΑΚΕ προς συναδέλφους των 4 πρότυπων και πειραματικών σχολείων (και μόνον αυτών) σκέψεων και συζητήσεων ριζικής αλλαγής των ομάδων σχολείων που επηρεάζουν τη ρύθμιση της υπεραριθμίας στη μέση της διαδικασίας, παρά τη σχετική, ρητή αναφορά της νομοθεσίας. Αντί σύσσωμος ο κλάδος να στραφεί απέναντι στην πειραματική - πρότυπη άρση της οργανικότητας, της μονιμότητας, των αντικειμενικών και διαφανών κριτηρίων τοποθέτησης, υπάρχει ο κίνδυνος να διασπαστούμε και τελικά να γίνουμε αναξιοπρεπείς αξιολογούμενοι (από τους «άριστους») για προσωρινό βόλεμα. Οι ομάδες σχολείων (όμορα κ.λπ.) μπορούν να αλλάξουν από την αρχή της επόμενης σχολικής χρονιάς, μετά από πλήρη ενημέρωση των συναδέλφων και αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων και συνολικά της ΕΛΜΕ.

Ειδικά για τους εκπαιδευτικούς των 4 πρότυπων – πειραματικών σχολείων, η λύση είναι ο αποχαρακτηρισμός τους, μέχρι τότε να μην χαθούν οι οργανικές τους και άμεσα τουλάχιστον να έχουν πλήρως τα δικαιώματα των υπόλοιπων υπεραρίθμων. Σε πρόσφατη παράσταση της ΕΛΜΕ στη ΔΔΕ, τέθηκε, μετά από πρόταση της κίνησης μας, το αυτονόητο αίτημα: Οι υπεράριθμοι να έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν κενό όμορης ομάδας, αν κάποιος άλλος επιλέξει το κενό της ομάδας τους. Επίσης, όσοι των 4 σχολείων δεν πάρουν νέα οργανική στη φάση των υπεραριθμιών να έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν οργανική στη φάση των βελτιώσεων. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης αρνήθηκε να δεσμευτεί ή έστω να συμφωνήσει στα παραπάνω και με άλλοθι τη ρητορεία του παριστάμενου εκπροσώπου του ΠΑΜΕ – ΑΣΕ, εντόπιζε ότι δεν συμφωνούμε όλοι στα παραπάνω και παρέπεμπε γενικά και αόριστα στη νομοθεσία και στο Υπουργείο.

Προτείνουμε για το επόμενο διάστημα:

  • Άμεση ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών με έλεγχο της διαδικασίας από την ΕΛΜΕ και χωρίς ασφυκτικές προθεσμίες που παραβιάζουν τη νομοθεσία (πχ υπεραριθμίες). Βοήθεια σε όλους τους συναδέλφους με την ευθύνη της ΕΛΜΕ και των πρώην αιρετών. Αν τελικά το ΠΥΣΔΕ των διορισμένων δεν εφαρμόσει την ανωτέρω εφαρμογή της νομοθεσίας για τους υπεράριθμους των 4 σχολείων, η ΕΛΜΕ να αναλάβει το κόστος των δικαστικών προσφυγών.
  • Αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα στη βάση των προτάσεων της ΟΛΜΕ, που εκτός άλλων αντιμετωπίζουν την κατάργηση των κοινωνικών σπουδών και της καλλιτεχνικής παιδείας στα Λύκεια.
  • Ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τη νέα σχολική χρονιά για την αντιμετώπιση της πανδημίας και των συνεπειών της σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου, με προτεραιότητα τους μόνιμους διορισμούς και την κάλυψη των μορφωτικών κενών. Άμεσο επίδομα ψηφιακού εξοπλισμού στους εκπαιδευτικούς.
  • Αποχαρακτηρισμό των σχολείων που χωρίς αίτηση χαρακτηρίστηκαν πρότυπα – πειραματικά. Απορρίπτουμε τα σχολεία ελίτ (μεταξύ των οποίων το πρότυπο ΕΠΑΛ) και πρωτίστως την απώλεια οργανικών θέσεων. Ενίσχυση της ΤΕΕ (και ειδικά της μαθητείας των ΕΠΑΛ) και της ειδικής αγωγής, ενισχυτική διδασκαλία σε όλα τα σχολεία. Σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας να συζητήσουμε προτάσεις για ουσιαστικές πειραματικές – παιδαγωγικές δράσεις. Προγράμματα δημιουργικών δραστηριοτήτων σε όλα τα σχολεία ως διδακτικό ωράριο.
  • Όχι στην ατομική, εξωτερική και τιμωρητική εσωτερική αξιολόγηση. Συζήτηση για επικαιροποίηση των θέσεων του κλάδου για δημιουργική εσωτερική αξιολόγηση και ενίσχυση των συλλόγων διδασκόντων στη βάση των αποφάσεων του 8ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ. Διαφάνεια και έκφραση γνώμης των εκπαιδευτικών για τα στελέχη εκπαίδευσης. Όχι άλλοι διορισμένοι….
  • Συζήτηση σε κάθε σύλλογο διδασκόντων για το σχολείο και συνολικά για την εκπαίδευση και τις θέσεις του κλάδου και μεταφορά τους στην ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ. Τα Δ.Σ. της ΕΛΜΕ να μπορούν να παρακολουθούνται από όλους τους συναδέλφους μετά από πρόσκληση της ΕΛΜΕ.
  • Όχι στις εργασιακές ανατροπές και τις απλήρωτες υπερωρίες. Επαναφορά του ωραρίου μας. Συμμετέχουμε στην απεργία όλων των εργαζόμενων (ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ) στις 10 Ιούνη ενάντια στο αντεργατικό νομοσχέδιο.Υπερασπιζόμαστε τις κατακτήσεις μας, τις κατακτήσεις των παππούδων και γιαγιάδων μας. Ας μην επιτρέψουμε η προοπτική για μας και τα παιδιά μας να είναι η νεοφιλελεύθερη γαλέρα και η ανεργία.

Για τη Γραμματεία της Α.Ρ.Κ., τα μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ: Σαράφη Ασημένια (τηλ 6948890870), Τσιρέπας Παντελής (τηλ 6974160740) και πρώην αιρετός στο ΠΥΣΔΕ Κατσούρας Σταύρος (τηλ. 6976654501)