Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Κίνηση - Ανακοίνωση ορθή επανάληψη ως προς ημέρα εκδήλωσης

Ανακοίνωση - πρόσκληση σε εκδήλωση

Παρασκευή 12/2, στις 7: https://minedu-secondary2.webex.com/meet/assarafi

Κατά την περίοδο της πανδημίας, η οποία συνεχίζει να καθορίζει τη ζωή και τη δουλειά μας, η υγεία και η ζωή των εκπαιδευτικών φαίνεται ότι δεν μετράει και πολύ... Ακόμα και τα προγραμματισμένα τεστ για τους εκπαιδευτικούς αναβλήθηκαν (για πότε;). Ο εμβολιασμός αργεί…. Η εγκληματική αδιαφορία για τη λειτουργία των σχολείων και ιδίως των σχολείων ειδική αγωγής, για την κάλυψη υποδομών για εκπαιδευτικούς και μαθητές (συνδέσεις ίντερνετ, εξοπλισμός), ακόμα και για τα μέτρα ατομικής προστασίας (βλέπε ακατάλληλες μάσκες) επιχειρείται να συγκαλυφθεί από μηχανισμούς προπαγάνδας και τα προβλήματα να φορτωθούν στους εκπαιδευτικούς. Την ίδια περίοδο, σε συνθήκες εγκλεισμού, επιχειρείται να καθιερωθεί ο πλήρης διοικητικός – κυβερνητικός και αστυνομικός έλεγχος της εκπαίδευσης και η άμεση ή έμμεση ιδιωτικοποίηση της.

Το Υπουργείο εμμένει στην «Τράπεζα Θεμάτων» στα Λύκεια, η οποία θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στον χαρακτήρα της εκπαίδευσης, στις σπουδές των μαθητών αλλά και στην αξιοπρέπεια των καθηγητών, στους οποίους και θα μετακυλιστεί η ευθύνη για όλα τα προβλήματα που είναι βέβαιο ότι θα προκύψουν.

Παρά τις δυσχέρειες και την ένταση των ανισοτήτων, παρά την τεράστια προσπάθεια του κλάδου, που αναγνωρίζεται από τους μαθητές, τους γονείς και την κοινωνία εν γένει, το Υπουργείο επαναφέρει μια ψευδο-εσωτερική - εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων και προετοιμάζει την ατομική αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Οι «εσωτερικές» τεκμηριώσεις βαθμολογίας και δεικτών από το 1 έως το 4 όχι μόνο δεν θα βελτιώσουν το έργο μας, αλλά θα συμβάλλουν στη συγκριτική κατάταξη των σχολείων σε συνδυασμό με την εξωτερική αξιολόγηση με βαθμολογίες από το 1 έως το 10. Αντί του κριτικού αναστοχασμού, της συλλογικότητας, της παιδαγωγικής ελευθερίας, θα επιφέρουν ιεραρχική επιτήρηση και συμμόρφωση, επιδείνωση εργασιακών συνθηκών και ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών για τα αποτελέσματα μιας αλλοπρόσαλλης, αντιδραστικής εκπαιδευτικής πολιτικής.

Η επιχειρούμενη αξιολόγηση διαφέρει πλήρως από τις θέσεις και τις προτάσεις μας υπέρ του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, ως συλλογικής, συνεργατικής, ανατροφοδοτικής και αποκλειστικά εσωτερικής διαδικασίας, με κυρίαρχο όργανο τον Σύλλογο Διδασκόντων, χωρίς τον γραφειοκρατικό εκφυλισμό αυτών των διαδικασιών με αποτύπωση σε φόρμες, ποσοτικούς δείκτες και δημοσιοποίηση των εκθέσεων και χωρίς εξωτερική αξιολόγηση και δείκτες που οδηγούν αναπότρεπτα στη σύγκριση και την κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Ακόμα μια φορά, όπως παλιότερα επί Κοντογιαννόπουλου, επί Αρσένη και επί Αρβανιτόπουλου – Λοβέρδου, η ιεραρχική, γραφειοκρατική αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών συνδυάζεται με επίθεση εναντίον των εκπαιδευτικών και της δημόσιας εκπαίδευσης. Απέναντι της πρέπει να αντιτάξουμε ακόμα φορά την ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ, να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα, την αξιοπρέπειά μας, τη δημόσια εκπαίδευση, μέσω ενός πανεκπαιδευτικού μετώπου, στο οποίο θα συμμετέχουν οι μαθητές, οι γονείς, οι πανεπιστημιακοί και οι φοιτητές.

Είναι σαφές πως μέσω των νέων νομοθετικών αλλαγών επιδιώκεται ένα μέρος των μαθητών να φύγει βίαια από τα Λύκεια και να κατευθυνθεί προς τις μεταγυμνασιακές (ιδιωτικές) σχολές κατάρτισης και την απλήρωτη και ανασφάλιστη «μαθητεία» ανηλίκων. Ο αριθμός των μαθητών θα μειωθεί επίσης από τον «κόφτη» που επιχειρείται στην εισαγωγή σε ΑΕΙ, με βάση ένα ποσοστό (πχ 80%) επί του μέσου όρου της βαθμολογίας των πανελλήνιων εξετάσεων σε κάθε επιστημονικό πεδίο. Αυτό θα έχει συνέπειες τη μείωση των εισακτέων κατά 20% έως 30%.

Παράδειγμα: Με βάση τα περσινά δεδομένα, ο Μ.Ο. της βαθμολογίας στις Πανελλήνιες για το Γενικό Λύκειο ήταν: 11, 1 για το 1ο Ε.Π., 11, 4 για το 2ο, 11,6 για το 3ο και 9,8 για το 4ο. Αν εφαρμοστεί ένας σχετικά μικρός «κόφτης», πχ το 80% του Μ.Ο., τότε οι εισακτέοι θα μειωθούν κατά 23% συγκριτικά με τους περσινούς. Ακόμη χειρότερα θα λειτουργήσει για τους υποψήφιους από τα ΕΠΑΛ και τα Εσπερινά Λύκεια. Επίσης, θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα πολλές σχολές και τμήματα ΑΕΙ.

Όπως όμως ξέρουμε, η δυσκολία των θεμάτων των Πανελληνίων ανταποκρίνεται σε ανάγκες επιλογής και όχι γνωστικού ελέγχου και οι βαθμολογίες εξαρτώνται και από τη δυσκολία των θεμάτων, ώστε να ξεχωρίσουν οι εισακτέοι σε σχολές μεγάλης ζήτησης. Φυσικά, τα παιδιά των πλουσίων οικογενειών μπορούν να φεύγουν για σπουδές στο εξωτερικό ή στα διάφορα ιδιωτικά «Κολέγια» τα οποία εξομοιώνονται ως προς τα επαγγελματικά δικαιώματα (π.χ. στο ΤΕΕ ή στο Οικονομικό Επιμελητήριο) με τα Πανεπιστήμια. Είναι εύκολα αντιληπτό ότι για την εισαγωγή σε αυτά δεν απαιτούνται ούτε Πανελλήνιες, ούτε κάποιος «κόφτης». Αρκεί και μόνο η δυνατότητα ο γονιός να καταβάλλει τα ακριβά δίδακτρα.

Οι επιθέσεις στα μορφωτικά δικαιώματα, όπως είθισται, δεν αποτελούν παρά μία ακόμη πτυχή της επίθεσης ενάντια στην ίδια τη δημοκρατία. Στα Πανεπιστήμια δρομολογείται η δημιουργία μόνιμου αστυνομικού σώματος, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε όλα τα πανεπιστήμια της Ευρώπης. Τα παπαγαλάκια της προπαγάνδας επιχειρούν μάλιστα να μας πείσουν ότι δεν ξέρει ο Σύλλογος Διδασκόντων, π.χ. της Οξφόρδης, αν έχει αστυνομία το πανεπιστήμιο τους και το γνωρίζει μετά βεβαιότητας η …Κεραμέως. Μόνο στην Τουρκία του Ερντογάν υπάρχει αστυνομία στα πανεπιστήμια, αλλά εκεί ο Ερντογάν διορίζει ακόμα και τους πρυτάνεις. Εδώ, το Υπουργείο δεν έφτασε ακόμα μέχρι τους πρυτάνεις, αλλά διορίστηκαν «προσωρινοί» Διευθυντές Εκπαίδευσης χωρίς καμία διαφάνεια, χωρίς καν ένα πρόσχημα αξιοκρατίας. Μετά την τεράστια αποχή (πάνω από 92%) από τις ψευτο-εκλογές παραιτημένων υποψηφίων για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, το Υπουργείο θέλει να διορίσει «ψευτοαιρετούς» … ψευτοσυμβουλίων. Εκτός και αν οι συνάδελφοι της ΔΑΚΕ που «εκλέχτηκαν» σε όλα τα ΠΥΣΔΕ και το ΚΥΣΔΕ επιλέξουν να παίξουν οι ίδιοι το ρόλο του «ψευδο-αιρετού», αν και είχαν αποσύρει την υποψηφιότητα τους.

Δυστυχώς, απέναντι στην ολομέτωπη επίθεση στην εκπαίδευση, εν μέσω πανδημίας, η ΕΛΜΕ μας φαίνεται ανίσχυρη, όχι μόνο λόγω των περιοριστικών μέτρων. Η ΔΑΚΕ συνηθίζει να παίζει σε «διπλό ταμπλό» και ειδικά το τελευταίο διάστημα φαίνεται να επαναλαμβάνει επιχειρήματα του Υπουργείου. Το «Όλοι Μαζί», όταν ο κλάδος ήταν έστω φραστικά «όλος μαζί» κόντρα στον αλαζονικό αυταρχισμό της Κεραμέως, επέλεξε τον άχαρο ρόλο του υπερασπιστή των ψευτο-εκλογών για τα Υ.Σ. με τα γνωστά αποτελέσματα. Το ΠΑΜΕ φαίνεται να ενδιαφέρεται μόνο για την προβολή και συμμετοχή σε δράσεις που αποφασίζει και ελέγχει το ίδιο. Φυσικά, ευθύνες για την ουσιαστική αδράνεια της ΕΛΜΕ και του κλάδου έχει και η δική μας παράταξη.

Είναι ανάγκη να δραστηριοποιηθεί άμεσα η ΕΛΜΕ και συνολικά ο κλάδος μας. Να μάθουμε, να συζητήσουμε τι ακριβώς γίνεται και τι μπορούμε να κάνουμε. Σε αυτή την κατεύθυνση, διοργανώνουμε διαδικτυακή εκδήλωση, στην οποία καλούμε όλους τους συναδέλφους, την Παρασκευή 12/2, στις 7 το απόγευμα, στη διεύθυνση του webex https://minedu-secondary2.webex.com/meet/assarafi

Στη εκδήλωση - συζήτηση αυτή θα παρέμβει μέλος του ΔΣ του συλλόγου ΔΕΠ του Παν. Θεσσαλίας και μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ.